Zapewne każdy z nas nie raz widział kolorowe stoiska degustacyjne w sklepach, hipermarketach czy galeriach handlowych. Wiele osób pod wpływem drobnych przekąsek, które oferowały miłe panie za ladą, dokonywało ponadplanowych zakupów. Z całą pewnością wolimy takie stoiska od osób, które chodzą po sklepie z tacami i podsuwają nam smakołyki pod nosy. Czujemy się lepiej, kiedy nie musimy ćwiczyć swojej asertywności i odmawiać, robiąc komuś przykrość.
Stoiska degustacyjne zazwyczaj znajdują się przy regale z danym artykułem, by w razie potrzeby nie trzeba było długo szukać smakowitego towaru. Osoba, która nas raczy przekąską powinna być przygotowana na różne pytania, dotyczące składu produktu, jego smaku i wyglądu. Bezwzględnie powinna też dbać o czystość i estetykę swojego małego stoiska. Nikt nie spróbuje potrawy podanej w sposób mało atrakcyjny, ze stoiska pełnego okruchów, plam czy zwykłego kurzu. Niemniej stoiska degustacyjne stanowią najlepszą formę reklamy wszelkich produktów żywnościowych.
Promocja nowych produktów
Wiele osób robi zakupy w sposób tradycyjny. Za każdym razem kupowane są te same, znane produkty, bo eksperymenty nie leżą w ich naturze. Nie można się temu dziwić, bo wszystko kosztuje określone kwoty pieniędzy, a nikt nie chce ryzykować ich na rzeczy o niewiadomym smaku, wyglądzie i konsystencji. Spróbowanie nowego produktu może przyczynić się do zmiany planów i kupna danego artykułu. Jednocześnie wszystko odbywa się w sposób kulturalny, bez przymuszania i proszenia przez hostessę, co bywa bardzo kłopotliwe.