Etapy procesu pozycjonowania

Praca specjalisty nad pozycjonowaniem stron internetowych jest żmudna, ale też dająca wiele satysfakcji z osiągniętych wyników. Kolejne etapy są połączone i wynikają jeden z drugiego. Jeśli mówimy o pozycjonowaniu z prawdziwego zdarzenia, to jest to proces wymagający dobrego przygotowania i determinacji w realizacji zamierzonego celu.

Przed samym pozycjonowaniem dobrze jest przeprowadzić SEO audyt strony, którego celem jest sprawdzenie możliwości technicznych strony, wykrycie błędów, które mogą przeszkadzać w promowaniu strony, zwiększenie jej czytelności oraz przyjazności dla wyszukiwarek. Wszystko, co zostanie wykryte i zdiagnozowane w audycie SEO, można naprawić w trakcie optymalizacji strony, która jest podstawowym elementem pozycjonowania strony.

Następnie wspólnie z klientem wybierane są frazy kluczowe, na których będzie się opierał proces pozycjonowania, sprawdzana jest ich konkurencyjność itd. Po analizie wszystkich danych, specjalista od SEO może przystąpić do optymalizacji strony, a następnie do tworzenia sieci linków prowadzących do promowanej strony.

W ramach optymalizacji wykonuje się wiele czynności w kodzie strony, a także w widocznej treści strony (tu niezbędny jest SEO copywriting, czyli pisanie tekstów z zastosowaniem wybranych do pozycjonowania słów kluczowych). Natomiast jeśli chodzi o linki, praca wykonywana jest przez cały czas, w zależności od już uzyskanych wyników. Zaprzestanie prac nad pozyskiwaniem linków oraz rozwijaniem samej strony internetowej naraża witrynę na utratę pozycji w wynikach wyszukiwarki.