Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z tego, że przyjmowanie klientów czy kontrahentów we własnym domu świadczy o braku profesjonalizmu. Dobrze prosperująca firma musi posiadać lokal, w którym prowadzi swoją działalność. Im mniejsze jednak przedsiębiorstwo, tym trudniej zdecydować się na kupno czy też wynajem biura. Zwłaszcza, że jest to niemały wydatek. Zanim jednak zostanie podjęta jakakolwiek decyzja, warto przeanalizować fakt, iż wynajęcie biura w dobrej lokalizacji będzie można zaliczyć do kosztów, a być może dobry punkt pozwoli na znaczne zwiększenie dochodów.
Centrum miasta
Zazwyczaj lokale, w których prowadzona jest działalność położone są jak najbliżej centrum miasta. Jeżeli szukamy biura w Katowicach, powinniśmy pamiętać też o tym, że im większe zagęszczenie biur, tym większa konkurencja pomiędzy firmami prowadzącymi podobną działalność. Nie zawsze więc opłaca się szukanie lokalizacji w samym centrum, zwłaszcza, że wynajęcie biura w tym rejonie jest najdroższe, a my, żeby utrzymać się na rynku będziemy musieli swoje ceny obniżyć.
Dużym powodzeniem wśród zaczynających działalność firm cieszą się biura w Katowicach, położone w pewnej odległości od centrum, ale gwarantujące dobry dojazd i bezpłatne miejsca do parkowania, co może być ich dużym atutem. Wybierając biuro dla swojej firmy warto zobaczyć okolicę i poznać jej infrastrukturę. Wiadomo, że lokal wynajęty na świeżo wybudowanym osiedlu, gdzie nie ma ruchu, sklepów i zbyt wielu mieszkańców, w pewnych branżach może oznaczać fiasko.