Media społecznościowe a SEO

Marketing w wyszukiwarkach podlega ciągłym zmianom, ścierają się różne podejścia i techniki. Firmy mogą przebierać w propozycjach promocji, decydując się na pozycjonowanie stron internetowych, linki sponsorowane AdWords lub inne formy marketingu.

Poszerza się zakres narzędzi SEO, które można wykorzystywać do podniesienia pozycji serwisu w wyszukiwarce. Od pewnego czasu mówi się o social SEO jako modelu, który będzie stanowił drogę rozwoju branży. Chodzi o wykorzystanie mediów społecznościowych na gruncie pozycjonowania.

Fenomen social media

Media społecznościowe coraz bardziej zyskują na znaczeniu, ich fenomen stał się tematem poważnych analiz. Jeszcze za wcześnie, by powiedzieć, że życie przeniosło się do sieci, ale pewne symptomy wskazują, że taka sytuacja może zdarzyć się w przyszłości. Nie ulega wątpliwości, że social media odgrywają coraz ważniejszą rolę w naszym życiu. Ich atutem jest możliwość szybkiej reakcji, wyrażenia swojego zdania na różne tematy.

Treści zawarte w serwisach społecznościowych są indeksowane przez wyszukiwarkę, ponieważ mogą stanowić cenne źródło informacji dla użytkowników Internetu.

Serwisy społecznościowe mają swoje zastosowanie w branży biznesowej. Są doskonałym sposobem nawiązywania oraz podtrzymywania kontaktu z Klientami. Ich komunikacyjna rola jest nie do przecenienia. Za pomocą narzędzi, takich jak fanpage, można zdobyć swoje wierne grono fanów. Aby ich pozyskać i utrzymać trzeba być bardzo aktywnym – ciekawie pisać, nawiązywać do twórczości innych, dyskutować, komentować itd.

Warto stworzyć z profilu w serwisie społecznościowym ważne źródło informacji o nowościach w ofercie i szerokiej działalności firmy. Może to być miejsce, gdzie będą się ukazywały niepublikowane gdzie indziej informacje.

Social media a SEO

Profile tworzone w social media można odpowiednio zoptymalizować, używając w nazwach i treści słów kluczowych, ale nie można ich traktować jak typowego zaplecza pozycjonerskiego.

Serwisy społecznościowe, typu Facebook, raczej należy traktować jako element social marketingu, służącego promowaniu stron w Internecie. Umiejętnie wykorzystane mogą przyczynić się do wzrostu popularności pozycjonowanych treści w wyszukiwarce, a także wpłynąć pozytywnie na ruch na docelowej stronie.

Wykorzystanie wiedzy o ogromnej sile użytkowników, a także ciągłe poszukiwanie nowych możliwości z pewnością przyczyni się do rozwoju branży SEO.