Współczesny biznes ma do dyspozycji wiele narzędzi informatycznych, pozwalających rozwiązać codzienne problemy, dobrze zorganizować procedury firmowe, zautomatyzować działania związane z marketingiem i sprzedażą, usprawnić pracę firmy.
Na rynku jest wiele specjalistycznych rozwiązań dedykowanych dla biznesu. Mogą to być duże zintegrowane platformy, nowoczesne systemy informatyczne oraz uzupełniające je aplikacje. Jednym z ważnych zagadnień obsługiwanych przez innowacyjne technologie jest CRM, czyli zarządzanie relacjami z klientami. Wśród najważniejszych produktów w tej kategorii wymienić należy: Microsoft Dynamics 365, Salesforce Sales Cloud, czy CRM Oracle. Są to elastyczne produkty, odpowiadające na potrzeby współczesnego biznesu.
Technologie wspierające zarządzanie relacjami z klientem dostępne są w wersji CRM on premise oraz w modelu tzw. „chmury obliczeniowej”. Ta druga opcja nie wymaga skomplikowanych wdrożeń ani własnej infrastruktury informatycznej.
Rozbudowane platformy CRM przeznaczone są dla wielu sektorów gospodarki – bankowości, edukacji, handlu, usług, administracji publicznej, przemysłu. Świetnie sprawdzają się w firmach o różnej wielkości i zasięgi. Ich elastyczność powoduje, że łatwo można je dopasować do potrzeb danego przedsiębiorstwa i specyfiki branży.
Platformy CRM on premise oraz w chmurze posiadają doskonałe funkcjonalności, wspierają procedury zarządzania klientami, obsługę klienta, sprzedaż, marketing itd., stanowiąc niezawodne narzędzie pozwalające rozwijać biznes na wielu polach. Systemy CRM umożliwiają dostarczanie klientom wyjątkowych wielokanałowych doświadczeń, automatyzują procesy kontaktu z klientami, a także zarządzanie leadami sprzedażowymi. Ułatwiają także wymianę informacji i usprawniają działania pracowników, pozwalając lepiej rozpoznać i odpowiedzieć na oczekiwania klientów.
Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę ze znaczenia dobrych relacji z klientami oraz konieczności usprawnienia i automatyzacji procesów związanych z obsługą i sprzedażą. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom CRM on premise oraz rozwiązaniom chmurowym każdy podmiot może znaleźć właściwe narzędzie dla realizacji potrzeb swojego biznesu.