Poznań jest miastem jednoznacznie kojarzonym z największymi targami w Polsce i jednymi z największych w Europie. Zgodnie z wyliczeniami, targi poznańskie skupiają 47 procent polskiego rynku wystawienniczego. Dzięki nim zajęcie ma w mieście wiele firm z różnych sektorów gospodarki. Niemal każda agencja reklamowa w Poznaniu oferuje działania ATL lub BTL, związane z imprezami targowymi. Do tego dochodzą działania wprost powiązane z rynkiem wystawienniczym Profesjonalne stoiska, organizację prezentacji oraz sympozjów, seminariów i konferencji można znaleźć w ofercie wielu firm.
Rolę targów w życiu Poznania najlepiej obrazuje gigantyczna inwestycja, jaką jest Zintegrowane Centrum Komunikacyjne Poznań Główny. Wart ponad 160 milionów euro projekt obejmuje biura, parkingi, galerie handlowe i hotel. W ten sposób powstaje dodatkowe zaplecze dla targów, wystawców i zwiedzających. Przy okazji kształtuje się pomocniczy rynek, dzięki któremu niejedna agencja reklamowa w Poznaniu będzie mogła zyskać konkretne obszary działania.
Handlowy charakter miasta tworzy bardzo korzystny klimat dla firm reklamowych. Targi ściągają wiele przedsiębiorstw z różnych rynków, które korzystają z usług lokalnych agencji. Wiele z nich współpracuje z dużymi agencjami sieciowymi, które obsługują największych klientów. Znając specyfikę i miejscowe uwarunkowania, potrafią zaoferować niezwykle konkurencyjne i przydatne usługi. Zwłaszcza w zakresie reklamy BTL, która skierowana jest w stronę gości odwiedzających różne targowe imprezy.