Wielu właścicieli firm nie przykłada większej wagi do wejścia do swojego biura. Takie podejście może być przyczyną negatywnej ich oceny przez potencjalnych klientów czy też kontrahentów, bo dla znacznej części z nich liczy się już pierwsze wrażenie. Tak samo ważne są szczegółowe warunki współpracy, jak i klimat panujący w biurze przyszłego partnera biznesowego, uśmiechnięci, profesjonalni pracownicy, estetyka, a nawet zwykłe meble do recepcji. Z tego względu warto zadbać o wszelkie detale, związane z przygotowaniem biura na przyjęcie osób zainteresowanych działalnością naszej firmy.
Pierwszą rzeczą, z którą ma styczność każdy klient lub kontrahent, jest recepcja. To miejsce ma mu służyć jako pomoc w dotarciu do konkretnego rozmówcy czy pokoju. Nie pomoże piękny uśmiech pani za ladą, jeśli meble do recepcji będą pozbawione wyrazu, zniszczone lub brudne. Osoba zatrudniona w takim miejscu też będzie się czuła pewniej i bardziej komfortowo, jeśli nie będzie musiała braków w wyposażeniu wnętrza nadrabiać bardziej lub mniej profesjonalną miną.
Dobrze jest postrzegane dopasowanie mebli do recepcji z pozostałym wyposażeniem biura. Wprowadza pewien ład, a klient nie czuje się zagubiony, jak w świecie przypadkowych połączeń, mieszaniny rozmaitych stylów i kolorów. Firmy zajmujące się projektowaniem i wykonywaniem mebli biurowych posiadają w swoim asortymencie zestawy, którymi można wyposażyć całe biuro, poczynając od recepcji, a na gabinecie szefa kończąc. Dużym zainteresowaniem cieszą się meble modułowe, które można dopasować praktycznie do każdego wnętrza, niezależnie od kształtu i wielkości poszczególnych pomieszczeń.