Fotele pneumatyczne montuje się w rozmaitych pojazdach – samochodach ciężarowych, autobusach, busach, maszynach budowlanych, rolniczych, wózkach widłowych, statkach, tramwajach, pociągach. Producenci foteli oferują szeroki wachlarz modeli, przeznaczonych do pojazdów różnych marek – m.in. DAF, Scania, MAN, Iveco, Mercedes, Volvo, Renault. Na rynku dostępne są także części wymienne, jak np. siłownik, amortyzator, zawór fotela MAN, gąbka siedziska i wiele innych.
Fotele muszą być trwałe i wytrzymałe ze względu na intensywną eksploatację. Liczą się parametry użytkowe oraz techniczne foteli, a także możliwość płynnej regulacji ustawień wysokości, kąta oparcia, podłokietników itp. Od tego bowiem zależy komfort kierowcy i stan jego kręgosłupa, dobrze dopasowany fotel z pewnością zmniejszy ryzyko powstania zwyrodnień i pojawienia się dolegliwości bólowych. Kierowca tira czy autobusu spędza za kółkiem wiele godzin, dlatego tak ważna jest jakość wykonania fotela i jego sprawność.
Kształt fotela jest o tyle ważny, że stanowi podparcie dla kręgosłupa, i powinien idealnie się do niego dopasować. Poszycie może być wykonane z tkaniny, weluru lub skóry – zastosowany materiał wpływa na trwałość i estetykę fotela.
Warto zwrócić także uwagę na dodatkowe wyposażenie, zwiększające wygodę użytkowania. Może to być na przykład zintegrowany z fotelem zagłówek, wbudowana wentylacja, pneumatyczne wsparcie dla lędźwi czy podgrzewane siedzisko, które przyda się w okresie zimowym.
Naprawa foteli
Naprawą foteli pneumatycznych zazwyczaj zajmują się wyspecjalizowane firmy współpracujące z producentami foteli. W ich ofercie można znaleźć wszystkie dostępne modele oraz części wymienne, takie jak zawór fotela Scania, DAF czy Volvo. Wymianę zaworu, siłownika czy gąbki poprzedza analiza stanu zniszczeń i doradztwo techniczne, która część najlepiej się sprawdzi.
Wygodny fotel to podstawa w pracy zawodowego kierowcy, zapobiega zwyrodnieniom kręgosłupa, dzięki czemu kierowca nie narzeka na ból i może bezproblemowo wykonywać swoją pracę.