Udział w targach i wystawach branżowych jest dla wielu przedsiębiorstw szansą na zaistnienie na rynku. Targi pozwalają na lepszą integrację z innymi podmiotami gospodarczymi, funkcjonującymi w branży. Imprezy wystawiennicze służą również pozyskiwaniu odbiorców i kontrahentów. W zależności od rodzaju targów zmienia się charakter stoiska. Inaczej będzie trzeba przygotować się na przyjęcie masowego odbiorcy na targach z udziałem publiczności, a inaczej na kameralne rozmowy podczas zamkniętych imprez branżowych.
Dobra prezentacja firmy
Podstawą udanej prezentacji jest odpowiednio przygotowane i zaaranżowane stoisko. Niektóre firmy wynajmują specjalistyczne agencje reklamowe, które specjalizują się w obsłudze targów, wystaw i innych, podobnych imprez. Profesjonalne firmy posiadają systemy wystawiennicze, dzięki którym można szybko zaaranżować dowolną przestrzeń. Przedsiębiorstwa, dla których udział w targach jest podstawą działań marketingowych, najczęściej kupują podobne zestawy, dzięki którym bez kłopotów mogą zaistnieć na dowolnie wybranych imprezach.
Nowoczesne systemy wystawiennicze umożliwiają łatwe zestawianie dowolnych konstrukcji z elementów, które składa się jak klocki. Wykorzystując ten sam, modułowy zestaw, można zbudować z niego stanowisko wystawowe, miejsce samplingowe lub punkt informacyjny, użyteczny podczas konferencji lub sympozjum. Najczęściej poszczególne elementy łączą się ze sobą bez konieczności stosowania dodatkowych elementów mocujących. Stworzone powierzchnie pozwalają na łatwe zamocowanie plakatów i innych elementów wizerunkowych za pomocą oszklonych witryn, mocowań magnetycznych oraz specjalnych ekranów ciekłokrystalicznych.