Wizyta u psiego fryzjera to dla czworonoga nierzadko powód do stresu. Co tu dużo mówić – zabiegi mycia, wyczesywania, strzyżenia, trymowania nie należą do najprzyjemniejszych. Dodatkowo w gabinecie unoszą się różne obce zapachy – zarówno środków pielęgnacyjnych, jak i innych zwierząt, co dodatkowo może wzmagać negatywne odczucia u psa. Co zatem zrobić, aby zminimalizować zdenerwowanie pupila i sprawić, żeby na widok groomera nie chciał uciec na koniec świata?
Dobry psi fryzjer
Przede wszystkim należy poświęcić trochę czasu na poszukanie odpowiedniego specjalisty – takiego, który ma właściwe podejście do zwierząt, potrafi zinterpretować zachowanie czworonoga i właściwie na nie zareagować. Jak to zrobić? Najlepiej zdać się w tym temacie na opinie innych właścicieli psów. Jeśli nie masz takich w swoim otoczeniu, warto poczytać recenzje wystawione przez klientów salonów dla psów funkcjonujących w Twoim mieście. To da Ci pewien obraz sytuacji.
Dobry psi fryzjer to już połowa sukcesu. Ale trzeba także zadbać o samego psa, przygotowując go do wizyty, aby przebiegła ona jak najbardziej komfortowo.
Przygotowanie psa
Przede wszystkim wybierz dobry moment na wizytę, nie dopuść do stanu, w którym zwierzę jest zapuszczone, ma kołtuny, choroby skóry itp., bo to grozi zwiększeniem cierpienia zwierzaka.
Specjaliści mówią o kluczowej roli pierwszej wizyty. To z nią pies będzie miał wspomnienia, które będą rzutować na jego późniejsze podejście do całej sprawy. Te pierwsze odwiedziny psiego fryzjera powinny mieć charakter zapoznawczy, bez wykonywania żadnych zabiegów. Pies powinien zaznajomić się z groomerem oraz gabinetem, obwąchać wszystkie kąty, zobaczyć, że nic złego mu tam nie grozi.
Ważne by nie karmić psa na krótko przed planowaną wizytą u psiego fryzjera. Po co ryzykować, że na skutek stresu zwróci to, to zjadł? Lepiej zanieść groomerowi ulubiony smakołyk pupila, dzięki któremu psiemu fryzjerowi łatwiej będzie wkupić się w łaski zwierzaka.
Rozmawiając z psim fryzjerem na temat usługi i oczekiwanego efektu, nie zapomnij przekazać mu najważniejszych informacji o stanie zdrowia i ewentualnych chorobach psa, a także jego lękach i upodobaniach. To pomoże groomerowi w zapewnieniu zwierzęciu komfortowych warunków w trakcie realizacji usługi.